Podróże

Odkrywamy Gran Canarię część 1

März 31, 2017
logo-gran

Po Fuerteventurze nadszedł czas na odwiedzenie kolejnej Wyspy Kanaryjskiej. Nie zastanawialiśmy się długo, ponieważ Gran Canaria już od dawna była moim marzeniem. Wakacje zarezerwowaliśmy na wrzesień z niemieckiego biura podróży. Od znajomych Kanaryjczyków słyszałam, że woda we wrześniu jest najcieplejsza i nie ma tam już tyle tłumów co latem, więc postanowiłam sprawdzić to na własnej skórze.

Wybraliśmy hotel na południu wyspy, niedaleko cudownej plaży Amadores. Nasz hotel położony był na wysokim wzgórzu, co zapewniało nam wspaniałe widoki na ocean i całą zatoczkę.

untitled-0011

Po 3 dniach słodkiego lenistwa postanowiliśmy wynająć samochód, aby móc bliżej poznać najciekawsze zakamarki tej słonecznej wyspy.

Pierwszego dnia postanowiliśmy wybrać się na najwyższy szczyt wyspy czyli Pico de las Nieves.

Najpierw wybraliśmy trasę wiodącą przez góry, a następnie wracaliśmy autostradą.

trasa

Po zjechaniu z autostrady za miejscowością Maspalomas naszym oczom ukazał się dziki, górzysty krajobraz. Przed Gran Canarią miałam lęk wysokości, lecz po przejechaniu kilku bajecznych górskich tras całkowicie się z niego wyleczyłam 😉

Nasze dwa piewsze przystanki to miejscowość Arteara i Fataga.

untitled-0239

untitled-0271

untitled-0282

untitled-0292

untitled-0329

untitled-0336

untitled-0360

untitled-0369

Zbliżając się do najwyższego szczytu powoli dało się odczuć spadek temperatury, ale wciąż było to przyjemne 20 stopni i pełne słońce. Krajobraz powoli się zmieniał i  gaje palmowe zastąpione zostały drzewami iglastymi.

Po drodze zatrzymaliśmy się przy kilku ciekawych punktach widokowych i zrobiliśmy kilka ciekawych ujęć.

untitled-0384

untitled-0386

untitled-0405

untitled-0458

untitled-0494

Kolejne urocze miasteczko:

untitled-0521

Po około 2,5 godziny i wielu kilometrach stromych serpentyn nareszcie dotarliśmy na miejsce. Droga była dość wymagająca dla osób, które rzadko mają okazję jeździć w rejonach górskich, ale widoki naprawdę zapierają dech. Na miejscu spodziewaliśmy się tłumów, jednak było całkiem kameralnie.

untitled-0528

untitled-0550

untitled-0558

untitled-0629

Na wycieczkę z okolic Maspalomas do Pico de las Nieves warto przeznaczyć minimum 6 godzin, aby mieć czas pochodzić po klimatycznych miasteczkach i zatrzymać się na dłużej przy punktach widokowych.